sobota, 6 stycznia 2018

Top 10 najlepszych filmów 2017

Prezentuję wam najlepsze filmy 2017 roku! Wzięłam pod uwagę produkcje, które swoją polską premierę miały w tym roku, tak więc niektóre z nich pierwsze pokazy faktycznie miały rok wcześniej. Zdaję sobie sprawę, że wielu filmów tu nie ma - po prostu nie wszystko dane mi było obejrzeć, chociażby (podobno doskonałych) "Strażników galaktyki 2" czy "Wonder Woman". To po prostu moje, subiektywne odczucia.
Czy wasze są podobne? Może widzieliście coś, co niestety dla mnie jest niedostępne i uważacie to za naprawdę super? Dajcie znać!

10. Jackie
Film biograficzny o Jackie Kennedy to ciekawa pozycja, głównie ze względu na genialną Natalie Portman. Choć trochę mu brakuje, to wydaje mi się, że warto go obejrzeć choćby dla samej aktorki, a także dla pięknych kostiumów i ciekawego ukazania owdowiałej kobiety pełnej godności i elegancji. Kilka scen naprawdę wbija w fotel, kilka wyciska z oczu łzy - zapoznanie się z nimi na pewno nie będzie stratą czasu.








9. Split
Chyba nikt nie żywi do Shyamalana bardziej ambiwalentnych uczuć, niż ja. Od czas obejrzenia "Ostatniego władcy wiatru" bałam się każdego filmu tego reżysera, nie spodziewając się niczego dobrego. Jakie więc było moje zdumienie, kiedy "Split" wywarł na mnie tak dobre wrażenie! Tak, jest przedziwny, ale z drugiej strony jest też ciekawy i oryginalny, a McAvoy radzi sobie doskonale. Jeśli ktoś ludzi niespotykane filmy, które nieco przerażają psychologicznym podejściem do postaci, to polecam serdecznie.





8. Ukryte działania
To był rok filmów, które przybliżały nam postaci historyczne. "Ukryte działania" skupiają się na kobietach, tych inteligentnych, odważnych i upartych, które nie pozwoliły się stłamsić, a zamiast tego wolały same ukształtować swoją przyszłość w NASA. Jak na film o czarnoskórych bohaterach, to nie ma tu nachalności i typowej "poprawności politycznej", która tak razi w ostatnich produkcjach. Mimo tego, że odrobinę może się nudzić, to moim zdaniem warto się zapoznać - to kawał dobrej historii, której na co dzień się nie opowiada.







7. Kot Bob i ja
Jeden z najbardziej pozytywnych filmów, które widziałam. Uroczy, kochany, z pewnymi prawdami życiowymi, a do tego przesłodkim kotem, który może podbić każde serce. Ze świetnym aktorem, dobrymi dialogami i niezwykle dopracowanymi ujęciami (dwa słowa - kocia kamera!) naprawdę robi wrażenie, a w dodatku ogląda się go naprawdę przyjemnie. Jeśli chcecie czegoś lekkiego na zimowy wieczór, to wydaje mi się, że to jest idealna pozycja.





6. Moonlight
*wzdych* Tak, uważam, że ten film jest tendencyjny i robiony typowo pod nagrody. To jednak nie zmienia faktu, że jest dobry - ma ciekawą historię, trochę łapie stereotypy, zastosowano też w nim ciekawą (choć mnie się nie podobającą) technikę pocięcia fabuły na trzy części. Nie mogę odmówić mu tego, że jest zwyczajnie wart obejrzenia - nawet, jeśli wam się nie spodoba, to wydaje mi się, że powinno się go znać, choćby po to, by móc marudzić.





5. Piękna i Bestia
Jeśli miałam wybrać remake idealny, to chyba na ten moment byłaby to właśnie "Piękna i Bestia". To film, który idealnie pokazuje, czego się oczekuje od filmu na podstawie animacji - ma być więcej, doroślej, ale z tą samą magią i urokiem, który pamięta się z dzieciństwa. I tak, to wszystko tu jest. Nie umieszczam tego filmu wyżej, bo dalsze pozycje są po prostu równie genialne i musiałam się bardzo bić ze sobą... W każdym razie, po tej propozycji od Disneya zaczęłam być dziwnie spokojna o resztę jego remake'ów.





4. Captain Fantastic
To film, o którym ludzie za bardzo nie słyszeli (przynajmniej z mojego otoczenia) a wielka szkoda. Viggo Mortensen jest po prostu genialny, cały film to ciekawa wizja z oryginalnymi postaciami i wydarzeniami. W dodatku to opowieść o pięknej miłości - zarówno tej rodzicielskiej, jak i romantycznej. Warto poznać, naprawdę.










3. La La Land
Na pewno pamiętacie moje zachwyty nad tą produkcją... No cóż, chyba więc was nie zdziwi, że ten film jest w tym zestawieniu. Piękna muzyka, oryginalne zakończenie, ciekawa historia, dobre kreacje aktorskie - czy można nie znać filmu, który zgarnął tyle nagród i wzbudził taki zachwyt? Dla mnie to absolutnie obowiązkowa pozycja do zaznajomienia się.







2. Coco
Nowa animacja Pixara to absolutne trafienie w punkt - przybliża kulturę Meksyku, oddając jej hołd, jest zabawna, kochana i po prostu pięknie zrobiona. Po raz pierwszy Pixar umieścił aż tyle piosenek w swojej produkcji i muszę przyznać, że muzyka jest zwyczajnie cudowna - ma w sobie niesamowitą energię, a równocześnie świetnie wpasowuje się w całe dziedzictwo, które ukazuje nam bajka. Pozycja obowiązkowa.







1. Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej
Co mogę powiedzieć? Film o polskiej pani ginekolog, ukazujący całe jej trudne i skomplikowane życie, a także pracę i dziedzictwo, jest po prostu... Po prostu genialny. Nie wyobrażam sobie, aby tam cokolwiek dodać, czy zmienić. Dla mnie to absolutny numer jeden tego roku, a dodatkowo cieszy, że to nasza rodzima produkcja. Co tu wiele mówić - chętnie wrócę do tego filmu, pewnie nie raz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz